22 november dinsdag 2022, Waipu Russell

22 november 2022 - Bay Of Islands, Nieuw-Zeeland

Dank weer voor alle reacties. Vanwege het slechte weer van de afgelopen maanden zijn veel wandelingen niet te maken. Wegen zijn ook gestremd geweest, begrepen we van de eigenaar van de B&B. Zelfs zo erg dat ook omleidingsroutes versperd waren. M.a.w. het weer is hier ook van streek. Om 7.45 u weer opgestaan. Ontbijt, zoals gisteren, prima. Nu zaten er 2 Australische koppels aan de ontbijttafel. Leuk mee gekletst. Weer moeilijk te verstaan, ze denken dat wanneer je een paar woorden Engels spreekt je meteen hun dialect/Australisch verstaat. Effin, wat opvalt is dat toch veel mensen die je spreekt in Nederland zijn geweest. “As I write” valt de stroom uit, zegt iets over de zeer slechte weersomstandigheden van dit moment, waarover straks meer…..

Om 9.45 u afscheid genomen van ook weer zeer gastvrije B&B eigenaren. Erg vriendelijk en behulpzaam met info. Je voelt je er echt thuis. In de auto gestapt en richting Russell gereden. Na 30 km begon het te regen en het regent (20.45 u) nog steeds. Niet een beetje maar heel veel. Dat is eigenlijk alles wat we kunnen schrijven. Hoe mooi de route langs de kust had kunnen zijn met zijn vele baaitjes en stranden, we weten het niet. Alles zat in de wolken en volop regen. Bij een baaitje, St Helens Bay hield het opeens op met regenen toen Renée een foto maakte. We waren dus vroeg in Russell waar we wegwaaiden en wegregenden. We hadden gehoopt hier de laatste dagen van onze vakantie in korte broek op een terrasje de reis te kunnen evalueren. Helaas, in het huisje verwarming aan. Even nog wel op onze veranda met uitzicht over de ontstuimige zee gezeten (voor zover de regen geen roet in het eten gooit).  Om 18.00 u met paraplu naar dorpje gelopen (5 min) en gegeten. Wederom kwam de regen met de bekende bakken uit de lucht vallen. Daarnaast nog steeds heel veel wind. Eenvoudige burger in een zeer eenvoudige pub. Voordeel van zo’n dag is dat je weinig hoeft en kan schrijven. Om 20.15 u weer thuis met korte stroom onderbreking. Hopenlijk is het morgen beter weer. Overigens ook nu weer een alleraardigste B&B (Villa Russell) met weer aardige eigenaren.

1. Manon:
    22 november 2022
    Wat een pech met dat weer! Iedere morgen lezen we jullie reisverslagen en hopen op betere dagen voor jullie en fotos met zon.
    Groetjes uit een eveneens zeer regenachtig Engeland Manon en Jonathan
  2. Peter-Paul:
    22 november 2022
    Ja, de regen is goed te zien op de foto’s. Ongebruikelijk toch voor de zomer?
    Hopen op wat zonniger dagen.
  3. Cathelijne:
    24 november 2022
    Wat is dat weer toch enorm jammer! Een deel van de activiteiten valt dus duidelijk in het water en de natuur beleef je het best als je er doorheen loopt. Het is daarom wel fijn dat je iig in fijne B&B's zit. Als je dan ook nog in een klein, klef hokje zou zitten word je nog ongelukkig ook. Dat is niet het geval gelukkig!