25 november 2022 vrijdag Russell Auckland

25 november 2022 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Dank weer voor alle reacties. Zo langzamerhand komt er een eind aan onze lange reis. Dat wordt afkicken om niet te hoeven schrijven maar voor jullie als volgers een “leeg” momentje iedere dag zonder het verslag. Geen verhaal meer om te lezen of foto’s om te bekijken. Effin we zullen wel zien. In ieder geval tot en met zaterdag blijf ik volhouden😀. Vanochtend weer opgestaan en ontbeten buiten op de veranda! De eigenaresse vond dat we toch in ieder geval 1 keer buiten moesten ontbijten en dat lukte vandaag. We begonnen met zon maar al snel verdween die. Weer het bekende ontbijt en om 9.15 u afscheid genomen van ook weer een zeer aardige en gastvrije dame. Ik wilde niet met de auto Ferry het schiereiland verlaten maar gewoon via de weg. De route die ik bedacht had werd afgeraden omdat die niet geasfalteerd was en met alle regenbuien van de laatste tijd niet aan te raden. Dus dezelfde weg langs de kust teruggereden als dat we dinsdag heen hadden gereden, alleen nu met beter weer. Bij hetzelfde koffietentje als 3 dagen geleden koffie gedronken waarbij we nu wel uitzicht op de zee hadden. De route was inderdaad mooier, we zagen meer van de omgeving maar het bleef niet droog. Nadat we de kustweg achter ons hadden gelaten verder via de highway no 1. Dit is de belangrijkste noord zuid verbinding maar is gewoon een 2baans weg met af en toe een inhaalstrook. Ik vind dat erg vermoeiend rijden, tussendoor ook nog veel wegwerkzaamheden. Via de 16 route Auckland ingereden. Daarnaast zag ik er ook nog een beetje tegenop om op vrijdagmiddag Auckland in te moeten rijden dus we hebben nog 1 tussenstop gemaakt op ca 45 km voor Auckland. Natuurlijk weer het verkeerde tentje uitgekozen dat geen wc had, de creditkaart niet accepteerde waardoor we ons laatste muntgeld hebben uitgegeven en de etenswaren waren niet van het verst. Maar Effin, we hadden koffie en ook de auto was weer volgetankt. Via 6 of 8 baanswegen Auckland binnengereden. Met Google Maps is het toch wel makkelijk navigeren. Ons hotel ligt vlakbij de haven. Altijd weer gedoe bij aankomst dat je je auto niet ff kunt parkeren. Dus maar op trottoir gezet met knipperlichten aan. Om 15.25 u Ingecheckt en autosleutel ingeleverd. Die zijn we 2 dagen kwijt. Weer prima kamer. Even bijgekomen van  de rit en naar de haven gelopen. Ik moet zeggen, een hele belevenis, wat een horeca, zeer grote en luxe jachten en zeilboten en hoge bebouwing afgewisseld met authentieke laagbouw. Indrukwekkend. De eerste verkenning is ons goed bevallen. Wat door de binnenstad gelopen en uiteindelijk kwamen we bij de Skytower uit, de bekende televisietoren. Ik denk dat we die morgen ingaan. Terug naar het havenfront en een biertje gedronken. We besloten daar ook maar te eten, Mexicaans. Prima. Terug naar hotelkamer en even gelegen. Om 20.15 u naar Rooftop bar gegaan. Daar weer een biertje gedronken en van uitzicht genoten, hoewel dat moeilijk was vanwege de drukte. Ook veel herrie van techno/house muziek. Daarna weer terug naar het havenfront en daar nog wat doorheen gelopen. Wat een drukte in de restaurantjes en barretjes. Erg gezellig. Om 22.25 u terug in hotel en het verslag gemaakt.

1. Peter-Paul:
    25 november 2022
    Ja, jullie zijn weer terug in de bewoonde wereld.
    Geniet laatste dagen van Auckland en dan weer lange reis terug.
  2. Cathelijne:
    25 november 2022
    Wauw, dat is weer wennen zo die drukte in de stad. Hoop dat het jullie bevalt, maar ik geloof van wel. Daar kan je iig wel wat meer doen mocht het weer gaan plenzen...... Geniet er nog maar flink van. En verder: misschien kan je een crowdfunding actie opzetten om op korte termijn weer te vertrekken naar een fantastisch oord, zodat je verslagen kan maken die wij dan weer dagelijks kunnen lezen. Het beviel mij wel namelijk......... Ik doneer wel via de crowdfunding!
  3. Marlies:
    25 november 2022
    Het bevalt/beviel mij ook erg goed, elke dag een verslag. Dus misschien kunnen jullie thuis gewoon doorgaan.....? Ik zie nogal op tegen het afkicken namelijk 😀
    Maar geniet eerst nog van de laatste dagen daar!!
  4. Annette:
    25 november 2022
    Geniet nog even. En alvast een goede terugreis.
  5. Mariëtte Hermans:
    25 november 2022
    Ja we hebben genoten van jullie uitgebreide reisverhalen. Nog een heel fijn weekend en een goede reis terug!