2 november 2022 woensdag Wanaka

2 november 2022

Gisteren weer lekker thuis gegeten, omelet met veel groente en kaas. Lekker gezond zullen we maar zeggen. Het heeft de hele avond flink doorgewaaid, ‘ s nachts is het flink gaan regenen, het kletterde op het dak en dakraam. Het koelt niet heel veel af, ik denk dat het ‘s nachts rondom de 10 graden zal zijn, vandaag overdag rondom de 19 a 20 graden. De eerste nachten van onze reis waren het koudst.

om 8.00 u weer opgestaan en fruit met muesli gegeten. Bij eigenaresse brood voor morgen besteld. Het ontbijt is hier erg goed verzorgd. Van eieren tot kaas en 2 soorten vlees maar ook dus muesli en fruit. Het was nog wel erg bewolkt maar droog. Omdat we niet echt iets gepland hadden voor vandaag vanwege de voorspellingen rustig aan gedaan en zelfs bakkie gedronken thuis. Alleen cappuccino maken hier is lastig. Om 11.00 u in de auto gestapt en naar Wanaka gereden. We passeerde weer een lavendelboerderij. We hebben er al een paar hiervan onderweg gezien. Kennelijk is er markt voor maar ook het klimaat. Hele velden met lavendel, dat moet in de zomer erg mooi zijn. Onderweg bij “puzzling world” gestopt voor foto. Dit is een soort attractie park maar mn de bebouwing (scheve huisjes) is wel grappig, we zijn niet binnen geweest. We hebben de auto aan het meer geparkeerd en zijn ca 1 uur langs het meer opgelopen. Er lag een prachtig pad met links van het meer en rechts zeer luxe vakantiewoningen. Onderweg veel BBQ plaatsten. Ook de begroeiing was afwisselend, lupinen (die net begonnen te bloeien), tot brem en zelfs een paar narcissen in de waterlijn van het meer. Dennen wisselde acacia’s en treurwilgen af. De bergen waren nog wel wat verstopt in de wolken maar de zon piepte er toch ook heel af en toe doorheen. Een heerlijke woensdag wandeling zullen we maar zeggen waarbij het weer uiteindelijk toch nog reuze meeviel. Daarna in het dorpje koffie gedronken en een ijsje (!) gegeten. Heerlijk zelfgemaakt ijs door plaatselijke ijsboer, een hele maaltijd. Om 15.00 u weer terug naar huis. Voor de rest lekker rustig aangedaan, wat gelezen, gelegen en aan ons verslag gewerkt. Morgen gaan we weer verder. Het weer is morgen ook nog onbestendig, daarna wordt het beter. Wij gaan zo weer aan de borrel en wat restjes opmaken die we niet kunnen meenemen. Nu is het weer aan het regenen, er moet toch ca 40 mm vandaag vallen!

1. Annette:
    2 november 2022
    Een rustige dag op zijn tijd is goed om alle indrukken te verwerken, het is per slot van rekening ook vakantie!
  2. Mariëtte Hermans:
    2 november 2022
    Bijzondere foto's vandaag! De scheve toren van Pisa en het monster van Lochness? ;) 😉 verder genieten we al jullie mooie verhalen! Veel plezier nog.
  3. Karin:
    2 november 2022
    Iedere dag even een genietmoment met jullie verslag. Wat een prachtige reis. En super tips voor als ik ooit die kant op ga.
  4. Annemiek:
    6 november 2022
    Ook goed om een dagje rustiger aan te doen.