21 oktober 2022 Lake Tekapo

21 oktober 2022 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Allereerst dank aan al onze volgers voor hun reacties. We schrijven dus niet voor niets. Gisteren bij pizzeria heerlijke pizza's gegeten. Was wel een 1/2 uurtje lopen maar dan heb je ook wat. Er stond een flinke wind, weersverandering? Om 21.00 u waren we weer terug in onze B&B. Nog wat lezen en toen vielen de luiken dicht.

Vanochtend weer om 8.15 u opgestaan. Heerlijk Engels ontbijt gehad, onze kleren ruiken nog steeds naar de gebakken bacon. Om 10.00 u afscheid genomen en vertrokken. Dit weekend is het een soort bank holiday. Een extra dag vrij voor de Nieuw Zeelanders dus zal wel druk worden. De eerst 80 km ging over de "grote" noord-zuid weg aan de oostzijde van het eiland. Het landschap is "saai". Vlak landbouw en veeteelt gebied. Wat opvalt zijn de hoge windschermen van geschoren dennenbomen om de wind tegen te houden. Was het eerst nog bewolkt, nu was de lucht strak blauw! Om 12.00 u in Geraldine, een oud plaatsje op de grens van het vlakke en het heuvelachtige land. In de verte zag je al de witte bergtoppen van het bergmassief aan de westkant van het eiland. Omdat het hier voorjaar is, ligt er nog veel sneeuw en dat maakt het alleen maar mooier, zeker met de frisse groene kleur van de loofbomen en af en toe nog bloesem daar tussen door. Geraldine is een typisch Nieuw Zeelands plaatsje, een paar oude huizen opgetrokken langs de doorgaande weg. Eigenlijk heel erg Amerikaans. In de zon op terras koffie gedronken, de temperatuur was ongeveer 18 gr maar uit de wind heerlijk. Daarna doorgereden naar Lake Tekapo. De rit was werkelijk prachtig, in de verte de sneeuwbergen tegen een strak blauwe lucht, afgewisseld met gele koolzaad velden. Wat een mazzel om hier te rijden onder deze omstandigheden. Om 14.45 u kwamen we in Lake Tekapo aan. Wederom een azuur blauw meer omgeven door witte bergen. Alleen is alles veel ruimer dan in de Alpen. Geen steile bergen rondom het meer maar alles veel wijdser. Het is werkelijk prachtig. Lake Tekapo stelt als plaatsje weinig voor. Veel vakantiehuisjes en een paar restaurantjes. We moesten even wachten op de eigenaar en daarna naar de B&B. Mooi uitzicht op meer en de bergen. Kamer van alle gemakken voorzien. Met 15 min lopen ben je in Lake Tekapo, gelegen op ca 723 m.  Stel je er vooral niet te veel van voor. Eerste restaurant gereserveerd voor vanavond. Daarna toevallig nog een terrasje ontdekt met prachtig uitzicht over het lake en bergen. Je moet er geweest zijn om te begrijpen hoe mooi het hier is! En hoe we het treffen met het weer. Biertje gedronken en voor zaterdag een tafeltje gereserveerd. Genoten van de prachtige omgeving. Teruggelopen naar onze B&B. Even nog buiten op ons terrasje gezeten en toen weer terug naar het "dorpje". In restaurant prima steengril gegeten met fles NZ wijn (die tegen viel) Zuid Amerikaanse wijn is hier goedkoper dan de eigen NZ wijn.... Om 20.30 u weer terug gelopen. Het was een stuk frisser, nog maar 5 graden. Geen mooie rode ondergaande zon.  Ze maken hier wel reclame voor de mooie sterrenhemel. Vannacht maar eens gaan kijken.

1. Bea:
    21 oktober 2022
    Ja de natuur is er prachtig en je ziet het, door jullie verhalen , zo voor je. Ga vooral door met het schrijven van wat jullie zien. Ben heel venieuwd naar de volgende belevenissen. Liefs Bea
  2. Bertine:
    21 oktober 2022
    Genieten zeg! Heerlijk die uitgebreide verhalen!
  3. Marlies:
    21 oktober 2022
    Ook nog the tiny Church of the Good Shephard gezien bij Lake Tekapo?
  4. Wilco:
    22 oktober 2022
    Vergeet niet Mc Lellan Telescope viewpoint te bezoeken, koffie bij Astro cafe smaakt goed!
  5. Renée:
    23 oktober 2022
    Ja, lekkere cappuccino maar nog mooier uitzicht!!
  6. Dominique:
    22 oktober 2022
    Wat heerlijk & mooi al die weidsheid!
  7. Cathelijne:
    24 oktober 2022
    Wat een heerlijke berichten en wat een fantastische foto's. Wat een pracht zeg. Ik kan mij voorstellen dat je onderweg telkens stopt om foto's te maken.