23 oktober 2022 wandeling rond om Lake Tekapo

23 oktober 2022 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Dank weer voor jullie reacties. Erg leuk. Om te beginnen met de clifhanger van gisterenavond,  het restaurant. Ja we hebben heerlijk gegeten, Renée natuurlijk vlees, ossenhaas en ik vis, zalm van mount Cook??. Prima bereid met daarbij een fles sauvignon blanc uit Malbourough NZ. Erg fruitig maar Heerlijk! Daarna toch nog 2 toetjes. Terug naar ons B&B gelopen. Het wordt hier pas rondom 20.30 wat donkerder.

Vanochtend weer om 9.00 u aan het ontbijt. De sterrenlucht hebben we vanacht niet gezien. Morpheus had ons te pakken. Na wederom het heerlijke ontbijt zijn we met de auto 5 km naar de Hot Springs van Lake Tekapo gereden en vandaar uit te voet geklommen naar Mount John. Hier ligt een observatorium van de universiteit van Christchurch. Door lariksbossen omhoog gelopen over een mooi pad. Mount John is 1030 m hoog, dus we hebben zo'n 300 m geklommen. Naast de gebouwtjes met telescopen was er ook een restaurantje voor espresso en cappuccino.  We waren om 11.00 u boven. Je kon er overigens ook met de auto komen, voor de softies. Vanaf dit punt hadden we een prachtig 360 gr uitzicht over de omgeving, de bergen, meren en hoogvlaktes. Het weer was nog steeds erg fraai, strak blauwe lucht. Na onze koffiestop aan de andere kant naar beneden gelopen, door weilanden en uiteindelijk langs het meer. De wind nam behoorlijk toe en in de verte zag je al wolken over de bergen komen. Aankondiging voor minder goed weer komende week. De wandeling bleef ondanks dit alles mooi, prachtige vergezichten over azuur blauw meer en bergen. Wat opvalt is dat je hier niet hoeft te rekenen op herten of ander wild met uitzondering van konijnen. Dat is er gewoon niet. Om 14.00 u waren we weer terug bij de auto. Nog ff een tussenstop gemaakt bij het toeristische hoogtepunt van Lake Tekapo, de Church of the Good Shepherd.  Dit is een iconisch stenen kapelletje aan  de voet van het meer, opgericht door de eerste bewoners/pioniers van deze omgeving. Het ligt mooi gelegen aan het meer met op de achtergrond de bergen. Moeilijk om een  goede foto te maken omdat meerdere toeristen aanwezig zijn. Daarna terug naar onze B&B. Op terras thee gedronken en weer naar het dorpje gelopen. Inmiddels was de wind behoorlijk toegenomen, schuimkoppen op het meer. Op het terras van ons restaurant van zaterdag nog heerlijke cappuccino en biertje gedronken. En nog genoten van dit prachtige uitzicht. Nogmaals wat hebben wij een mazzel. Daarna wederom terug naar de B&B. Vanavond wordt het eten wat eenvoudiger, denken we. Noodles of Ramen. We zien wel. Morgen gaat de trip weer verder. De weersvooruitzichten zijn minder maar de eerste dagen kunnen ze ons niet meer afpakken. Wat ook heerlijk is, is dat we nog helemaal niet bezig zijn met teruggaan. Het lijkt zo'n lange tijd dat we nog hier zijn. Nog 5 weken!!

1. Peter-Paul:
    23 oktober 2022
    Dankzij mooie foto’s en beeldend verslagen kunnen wij meegenieten van jullie reis. Top Renee dat je die wandelingen meeloopt. Bijzonder dat je op 700 in zo’n ruige wereld loopt.
    Is er iets te zien van de opwarming door teruglopende gletsjers.
    Heerlijk dat je nog 5 weken te gaan hebt.
  2. Carla:
    23 oktober 2022
    Ha Hans en Renee, vanochtend maar eens samen met Ron jullie verslagen gelezen. En met enige regelmaat keken we elkaar aan: wanneer mogen wij weer? Maar goed om te lezen dat jullie je zo vermaken. En laat dat denken aan de terugreis maar even weg, dat moet je pas in de laatste paar dagen gaan doen hoor! Nu alleen maar samen genieten van dat prachtige land. Groetjes van ons
  3. Pauline:
    23 oktober 2022
    idd weer genoten van je verhaal Hans…af en toe grinniken wil zeggen dat het beeldend goed is geschreven👍😀…
    En…daarom is het voor ons niet meer nodig om het óók fysiek te zien😜🤩…
    Nog veel weken genieten samen…😘
  4. Cathelijne:
    24 oktober 2022
    Zeer uitgebreide verslagen, dank dank! Zo krijg ik een goed beeld en kan ik inspiratie opdoen. Schitterende omgeving hoor.
  5. Marilou Looman:
    25 oktober 2022
    Leuk dat jullie zo uitgebreide verslagen maken! Ik krijg er een goed beeld van en vind het zo fijn om te lezen dat jullie je goed vermaken. 😃