7 november 2022 maandag, Punakaiki naar Abel Tasman (Kina Beach)

7 november 2022 - Tasman, Nieuw-Zeeland

Goede nachtrust gehad en om 8.00 u opgestaan. We hadden nog yoghurt dus dat werd ons ontbijt. Alles ingepakt en om 9.45 u vertrokken. Het was behoorlijk bewolkt en fris, 13 Gr. We reden over de kustweg noordwaarts. Een prachtige kronkelige weg die de kustlijn volgt en af en toe landinwaarts over heuvels gaat. Na 1/2 uur rijden kwamen we in Charleston waar we koffie hebben gedronken. De heuvels waren geel van de brem en weer loofbomen i.p.v. palmbomen. Verder noordwaarts gereden en vlakbij Westport naar het oosten afgebogen richting Nelson om het eiland over te steken. Ons reisdoel vandaag is Tasman, vlakbij het Abel Tasman National Park, gelegen in het noordoosten van het Zuidelijke Eiland en vooral bekend om vogels en zeedieren. De weg volgde de brede Buller rivier door brede dalen. De omgeving leek een beetje op Zuid Duitsland alleen dan zonder bebouwing, electriciteitsmasten of andere door mensen neergezette obstakels. Dat valt hier op, de ongereptheid van het landschap. Wederom een prima weg met af en toe “one lane bridge “. Onderweg op enkele punten gestopt, fotostop. Erg mooie uitzichten dus. Om 15.15 u op ons adres aangekomen, midden in de wijngaard. Een prachtig onderkomen in een oud schoolgebouw uit begin 1900. De eigenaren zijn Zwitsers die hier dus een wijngaard hebben. Een heel mooi onderkomen met aan één kant de oceaan en aan de andere kant een wad dat bij vloed vol loopt. Na ontvangst naar Mapua gegaan en wat boodschapjes gedaan en koffie gedronken. Na terugkomst nog ff op ons terras gezeten en rosé uit de wijngaard gedronken. Om 18.45 u gegeten, veel verse groenten en dus vitamines. Morgen staat er mooie trip op het programma.

1. Carla:
    7 november 2022
    Nog iets gezien van het art deco in Charleston?
  2. Cathelijne:
    7 november 2022
    Ff opgezocht: jullie zijn in Kina Beach Vineyard en dan in The Old Schoolhouse en niet in Stan's cottage. Het is weer tobben zie ik aan de foto's....................... Wat een geweldige locatie weer. Abel Tasman NP lijkt mij fabeltastisch. Ben reuze benieuwd naar jullie belevenissen daar!